Sladoledar šel po svoje. Bo premamil vlagatelje?

Posel Forbes Slovenija 8. decembra, 2025 13.35
featured image

Po napovedih analitikov bo družba Magnum dosegla kapitalsko vrednost od 10,1 do 10,8 milijarde evrov in ceno delnice nad 20 evrov.

8. decembra, 2025 13.35

Družba Magnum Ice Cream je danes ob svoji prvi izdaji delnic na amsterdamski borzi dosegla ceno 12,81 evra na delnico, kar pomeni tržno kapitalizacijo v višini 7,84 milijarde evrov. S tem je dokončala dolgo pričakovano odcepitev od Unileverja.

Uvrstitev na borzo, ki ustvarja največje samostojno podjetje za sladoled na svetu, bo preizkusila zanimanje vlagateljev za izdelek z visoko vsebnostjo sladkorja v času, ko so zdravila za hujšanje pretresla potrošniške trende in Trumpova administracija spodbuja kampanjo »Make America Healthy Again« (Naredimo Ameriko spet zdravo), poroča Reuters.

Začetna tržna vrednost je bila nekoliko nižja od Magnumovega prihodka v višini 7,9 milijarde evrov v letu 2024 in je bila po podatkih raziskovalne družbe Morningstar približno osemkrat višja od pričakovanega dobička pred obrestmi, davki, amortizacijo za leto 2025.

Pričakovanja analitikov: delnica na 20 evrov

Pred objavo prospekta Magnuma, ki ima pod svojim okriljem znamke, kot so Ben & Jerry’s, Wall’s, Twister in Cornetto, so analitiki pri Barclays napovedali, da bo družba dosegla kapitalsko vrednost od 10,1 do 10,8 milijarde evrov in ceno delnice nad 20 evrov na delnico. Referenčna cena je bila določena na 12,8 evra na delnico.

Magnumov konkurent Froneri je oktobra pridobil naložbo, ki je podjetje ovrednotila na 15 milijard evrov. Tržni delež Fronerija po prospektu Magnuma znaša okoli 11 odstotkov, Magnuma pa 21 odstotkov, piše britanska agencija.

Šef Magnuma: Bolj ambiciozni kot kdajkoli prej

Izvršni direktor Magnuma Peter ter Kulve je danes dejal, da bo podjetje poslej »bolj prilagodljivo, bolj osredotočeno in bolj ambiciozno kot kdaj koli prej«.

Magnum, ki bo obvladoval več kot petino 87-milijardnega svetovnega trga sladoleda, stavi na privlačnost razvajanja s sladkimi prigrizki. Pri Morningstar so izrazili optimizem glede dolgoročnih obetov Magnuma.

S sabo bo Magnum, kot omenjeno, odpeljal tudi blagovno znamko Ben & Jerry’s. Odnosi med njo in Unileverjem so se v zadnjih štirih letih močno poslabšali, kar je sredi septembra vodilo v odhod soustanovitelja Ben & Jerry’s Jerryja Greenfielda.